Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

onsdag 1 juni 2011

mkt bra undervisning av fd kundaliniguru

Snälla Mike Shreve, om du kunde komma till Sverige och undervisa i olika kyrkor om skillnaden mellan bibelns Gud och yogans och djupmeditationens krafter. Det skulle vara bra, då kanske en del kristna som börjat med sökandet efter gud i sitt inre genom djupmeditation och liknande,skulle förstå hur fel väg det är.
Gud är inte någon som finns i vår innersta kärna som vi kan söka genom djupmeditation. Han existerar utanför oss som en personlig gud och vi får kontakt med honom och kan ha gemenskap med honom genom tro på Jesus Kristus.Om jag använder österländska tekniker får jag inte mer kontakt med Gud för det, snarare kan det nog vara tvärtom att jag öppnar mej för österländska krafter också.

"Och när ni ber skall ni inte rabbla långa böner som hedningarna. De menar att de skall bli bönhörda för sina många ords skull. 8 Var inte som de. Er Fader vet vad ni behöver, innan ni ber honom om det."Matteus 6:7-8.



Om reinkarnation och karma bland annat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar