Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

söndag 24 juli 2011

Jesus är fridens furste



Den kommande fridsfursten
För ett barn blir oss fött, en son blir oss given,
och på hans skuldror ska herradömet vila;

och hans namn ska vara: Underbar i råd,Väldig Gud,Evig fader,Fridsfurste
jesaja 9:6
jesus är inte världens frid

För se, jag vill skapa nya himlar och en ny jord;

och man ska inte mer komma ihåg det förgångna eller tänka på det.
Nej, ni ska fröjdas och jubla till evig tid över det jag skapar;

för se, jag vill skapa Jerusalem till jubel och dess folk till fröjd.
Jesaja 65:17-18

Då ska vargar gå i bet tillsammans med lamm, och lejon ska äta halm liksom oxar,
och stoft ska vara ormens föda.
Ingenstans på mitt heliga berg ska man då göra vad ont och fördärvligt är, säger Herren.

jesaja 65:25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar