Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

torsdag 13 september 2012

Tid av nåd

Den hebreiska månaden Elul(19 aug.-16 sept.) ses som en tid att ångra och omvända sig, förbereda sitt hjärta, och dra sig nära Herren.


"How are we to understand this preparation period of Elul? The rabbis teach us that Elul is actually an acronym. Each of the Hebrew letters - אלול - alef, lamed, vav, lamed – stand for the beginning letter of each word in the phrase “אני לדודי ודודי לי – ani l’dodi v’dodi li – I am my beloved’s, and my beloved is mine.” A familiar phrase taken from Song of Songs 6:3."
Elul - a month of love and preparation

The word “Elul” is similar to the root of the verb “search” in Aramaic. The Talmud writes that the Hebrew word "Elul" can be expanded as an acronym for "Ani L'dodi V'dodi Li" - "I am my beloved's and my beloved is mine" (Song of Solomon 6:3). Elul is seen as a time to search one's heart and draw close to God in preparation for the coming Day of Judgement, Rosh Hashanah, and Day of Atonement, Yom Kippur. källa:wikipedia


Jag är min väns, och min vän är min, där han för sin hjord i bet bland liljor.Höga visan 6:2
Jag har beslutat att följa Jesus
Intervju med Isik Abla -Tv-inter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar