Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

torsdag 22 november 2012

Sök det Andliga



En väldigt bra predikan om Den Helige Ande av David wilkerssonGetting to know the Holy spirit


Kvinnan vid brunnen
Jesus svarade och sa till henne:"Var och en som dricker av detta vatten blir törstig igen; men den som dricker av det vatten jag ger honom, han ska aldrig någonsin törsta, utan det vatten jag ger honom ska bli i honom en källa, vars vatten springer upp med evigt liv."


Jesus sa till henne:"Tro mig kvinna; den tid kommer, då det varken är på detta berg eller i Jerusalem som ni ska tillbedja Fadern. Ni tillber vad ni inte känner, vi tillber, vad vi känner - för frälsningen kommer från judarna - men den tid ska komma, ja den är redan inne, då sanna tillbedjare ska tillbe Fadern i ande och sanning; för sådana tillbedjare vill Fadern ha.
Gud är ande, och de som tillber honom måste tillbe i ande och sanning." Johannes 4:13-15, 21-24.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar