Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

onsdag 18 april 2012

program om Hollywood o ockultism

Ikväll ska jag titta på ett tv-program som heter Kobra, de tar upp intressanta ämnen ibland. Kvällens tema är ockultism och dess utbredning inom populärkultur. Hollywoods ev. koppling till Anton Laveys satanskyrka ska tas upp bland annat.
Jag hoppas att många framförallt unga troende kristna ser det, så kanske man förstår att det faktiskt existerar satanistisk och ockult propaganda, från Hollywood inte minst. Och tänker på det nästa gång man ska springa iväg och köpa biobiljetter till nästa upphausade Hollywoodfilm typ Hungergames eller nån annan film.
Det är inte bara "konspiratoriska" kristna som förstått att det pågår saker bakom kulisserna i Hollywood, bra!
Jag vet inte om Kobra framställer det hela som något positivt eller inte, men det blir intressant att titta på det iallafall, bara det att de tar upp att det faktiskt existerar, är väldigt bra tycker jag.

Ett klipp från kvällens kobra om ockultism
Bland annat en intervju med den Luciferdyrkande ockulte filmaren Kenneth Anger.
Hollywood unmasked

Ett annat avsnitt av Kobra (på länken nedan), som har ett intressant tema, evolution och människans möjligheter att använda sig av genteknik. En konstnär i programmet frågar sig "är evolutionen nu i människans händer". Jag skulle säga att evolutionen alltid varit i vissa människors händer.
kolla programmet
Kobra-avsnitt om mänsklig evolution o genteknik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar