Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

onsdag 8 februari 2012

flyga bort och gömma sig

En psalm, en sång av David om
Klagan över falska vänner
Lyssna Gud, till min bön, och fördölj dig inte för min åkallan. Hör på mig, och svara mig. I mitt bekymmer är jag utan ro och måste klaga, vid fiendens rop, vid den ogudaktiges skri. För de vill dra fördärv över mig, och i vrede ansätter de mig.
Mitt hjärta ängslas i mitt bröst, och dödens fasor har fallit över mig. Fruktan och bävan kommer över mig, och förfäran övertäcker mig.

Därför säger jag: Ack att jag hade vingar som duvan! Då skulle jag flyga bort och söka mig ett bo.



Ja, långt bort skulle jag fly, jag skulle ta härbärge i öknen.Sela.



Jag skulle skynda att söka mig en tillflykt undan stormvind och oväder.
psalm 55

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar