Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

fredag 17 februari 2012

personlig relation av nåd

En vision om Jesus kristus som det levande vattnet, som släcker all törst.

"I was shown this vision for a purpose. As it speaks of in the Bible, I am to help warn our lost and dying world. Jesus Christ is coming soon, and it is sooner than we think. There will be no turning back; for it will be too late. Before Jesus Christ comes again, we must have a personal relationship with Him."
Jesus And The Waterfall Invitation



Innan Jesus Kristus kommer tillbaka måste vi ha en personlig relation med honom,i anden.

"men den som dricker av det vatten som jag giver honom, han skall aldrig någonsin törsta, utan det vatten jag giver honom skall bliva i honom en källa vars vatten springer upp med evigt liv.»johannes 4:14


Uppenbarelseboken 7:17 Ty Lammet, som står mitt för tronen, skall vara deras herde och leda dem till livets vattenkällor, och 'Gud skall avtorka alla tårar från deras ögon'.»


Uppenbarelseboken 21:6 Han sade vidare till mig: »Det är gjort. Jag är A och O, begynnelsen och änden. Åt den som törstar skall jag giva att dricka för intet ur källan med livets vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar