Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

fredag 16 mars 2012

Kungen över kungarna

Allt det i världen som inte har Jesus Krisus till kung över sig, kommer att slås ner eller försvinna, så småningom.Varför säger jag så, jo för att jag tror på det som står i Bibeln, där står att jesus kristus ska bli allt i alla till slut, men allt som inte är från eller i honom kommer att försvinna eller gå under.

Vare sig det heter Agenda 21 eller nåt annat stort mänskligt organiserat bygge, ideologier, värderingar, filosofier,religioner.


En del av det som byggs i världen av herrar och kungar, ideologiskt och på andra sätt, är inspirerat av människor eller också onda andar, ja satan själv. Därför blir konsekvenserna av de här byggena i slutändan hemska, även om det kan verka fint och bra till en början.

Vad som än planeras och byggs här i världen av dess herrar och kungar framöver, så sitter världens alla kungars Kung, och världens alla herrars Herre fortfarande på sin tron i himlen, på sin Fars högra sida och kommer tillbaka när tiden är bestämd för det.

Så varför skulle jag som tror på Honom vara orolig eller rädd för framtiden?
Han har lovat att hjälpa de som tror på honom, och det gör han.

Att arbeta för en renare miljö och för fred, ja det är fint, men det ska vara inspirerat av och från Kungarnas kung, för att jag skulle vilja stödja det.

Jag skulle inte vilja som troende gå in i nåt samarbete med organisationer som i grunden är människobyggen, hur fina och freds och miljötänkande de än verkar vara.




Uppenbarelseboken 4
Johannes ser i en syn Guds tron i himmelen.

Sedan fick jag se en dörr vara öppnad i himmelen; och den röst, lik ljudet av en basun, som jag förut hade hört tala till mig, sade: »Kom hit upp, så skall jag visa dig, vad som skall ske härefter.» 2 I detsamma kom jag i andehänryckning. Och jag fick se en tron vara framsatt i himmelen, och någon satt på den tronen; 3 och han som satt därpå var till utseendet såsom jaspissten och karneol. Och runt omkring tronen gick en regnbåge, som till utseendet var såsom en smaragd. 4 Och jag såg tjugufyra andra troner runt omkring tronen, och på de tronerna sutto tjugufyra äldste, klädda i vita kläder, med gyllene kransar på sina huvuden. 5 Och från tronen utgingo ljungeldar och dunder och tordön; och framför tronen brunno sju eldbloss, det är Guds sju andar. 6 Framför tronen syntes ock likasom ett glashav, likt kristall; och runt omkring tronen stodo fyra väsenden, ett mitt för var sida av tronen och de voro fullsatta med ögon framtill och baktill.

Då fick jag se att mellan tronen och de fyra väsendena och de äldste stod ett lamm, som såg ut såsom hade det varit slaktat. Det hade sju horn och sju ögon, det är Guds sju andar, vilka äro utsända över hela jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar