Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

måndag 18 april 2011

beroende av hans godhet och nåd




Vänd dig bort från det som är ont och gör, vad som är gott,
sök friden och trakta därefter.

Herren är nära dem som har ett förkrossat hjärta och frälsar dem
som har en bedrövad ande.

psaltaren 34:15,19

The LORD is near to the brokenhearted And saves those who are crushed in spirit.

Ytterligare framställde Jesus denna liknelse för somliga, som förtröstade på sig själva och menade sig vara rättfärdiga, under det att de föraktade andra:
"Två män gick upp i helgedomen för att bedja; den ene var en farise och den andre publikan.
Fariseen trädde fram och bad så för sig själv:"jag tackar dig Gud, för att jag inte är som andra människor, rånare,brottlingar, äktenskapsbrytare, inte heller som den här publikanen. Jag fastar två gånger i veckan; jag ger tionde av allt jag förvärvar."
Men publikanen stod långt ifrån och ville inte ens lyfta sina ögon upp mot himmelen, utan slog sig för sitt bröst och sa:"Gud, var nådig mot mig, syndare".
Jag säger er: denne gick hem mer rättfärdig än den andre.
För var och en som upphöjer sig själv, han ska bli förödmjukad, men den som ödmjukar sig, han ska bli upphöjd."

Lukas 18:9-14

steve ford elliot

Sannerligen säger jag(Jesus) er: Den som inte tar emot Guds rike som ett barn, han kommer aldrig ditin.
Lukas 18:17

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar