Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

lördag 23 april 2011

vattenkraft

mikaellindmark

Jag var ute på långpromenad igår, och passerade en större å. Det är vårflod i ån, och den forsar fram med väldig kraft.
Även om det bara är en större å, så slås man av vilken enorm kraft det finns i vattnet.
Nu hade jag ingen kamera och mobilen var urladdad, så någon bild kunde jag inte ta. Bilden ovan är från en annan vårflod.

I bibeln i uppenbarelseboken 19:6-7 står hur Johannes i sin uppenbarelse hörde liksom röster av en stor skara, lika bruset av stora vatten och dånet av stark åska; de sa :"Halleluja! Herren, vår Gud, den Allsmäktige, har nu trätt fram som konung.
Låt oss glädjas och fröjda oss och ge honom äran; för tiden är inne för Lammets bröllop, och dess brud har gjort sig redo."

Nu kan man väl inte säga att vårfloden i en större å är som bruset av stora vatten.
Men Niagarafallet i Kanada får man väl lov att säga är ett stort vatten.



I uppenbarelseboken kapitel 14 står om hur Johannes ser och hör i uppenbarelse Lammet stå på Sions berg och tillsammans med det 144 tusen, som hade lammets namn och dess Faders namn skrivna på sina pannor.Och Johannes hörde ett ljud från himmelen, likt bruset av stora vatten och dånet av stark åska; och ljudet som Johannes hörde, var, som när harpospelare spelar på sina harpor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar