Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

måndag 11 april 2011

på söndag


På söndag den 17 april är det dax då för den blivande buddhan el guden Dalai lama, att predika i lunds domkyrka. Han anses vara en boddisvattva som betyder en blivande buddha.
På kyrkans hemsida står det att gudstjänsten ska sändas live på webben från hemsidan.
jag kommer nog att kolla på det, inte för att jag är förtjust i Dalai lama eller anser honom helig på nåt sätt. Men eftersom tydligen en hel del andra svenskar håller honom för "ers helighet", tycker jag det kan vara intressant att kolla in det.
dalai lama till domkyrkan

Intervju med projektplaneraren för Dalais besök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar