Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

torsdag 5 maj 2011

Den enda framkomliga vägen

Jesus


Jag ber Gud att hjälpa mej och andra troende att börja leva livet utifrån anden, att leva av och i Kristus, och inte utifrån köttet(den naturliga människan). Själv har jag lätt för att, att leva utifrån min naturliga människa,bara mina egna känslor och vilja. Inte direkt i grov omoral och synd, men man lever bara utifrån sitt eget sinne och uppfattningsförmåga, då kommer inte det nya livet som Gud givit i kristus fram, det är allvarligt. Det är ju inget man kan arbeta sig fram till själv, det enda sättet är att tro på att min gamla natur är korsfäst med Kristus och att jag nu är en ny skapelse i Kristus.Det är ju bara den nya skapelsen i Kristus född av Gud som kan leva det kristna livet.

För att klara sig som troende i den här tiden är det nog nödvändigt att låta anden leda,(förutsätter att man tagit emot det nya livet från kristus).Han kom ju för att frälsa oss från oss själva, från vår fallna natur.

Den här tidsandan är svår. Det finns mycket som är hemskt och mycket som är förrädiskt,förförande eller underhållande, som drar en bort från det som är viktigt.
Mycket som inte är vad det ser ut att vara.
Man behöver andlig urskiljningsförmåga från Gud.


Romarbrevet 12:2
Och bete er inte efter den världens sätt att vara, utan förvandla er genom ert sinnes förnyelse, så att ni kan pröva, vad som är guds vilja, vad som är gott och välbehagligt och fullkomligt.


Andra korintierbrevet 5:17
Alltså, om någon är i Kristus,så är han en ny skapelse. Det gamla är förgånget; se, något nytt har kommit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar