Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

söndag 29 maj 2011

Gmo är det evolution det?

www.glofish.com

Torbjörn Fagerström ekologiprofessor och evolutionsbiolog vill att Sverige ska satsa på genmodifierad odling
Jag undrar om han ser på genteknik som en slags evolution, han är ju evolutionsbiolog och har skrivit två böcker "den skapande evolutionen" och "Darwin och Gud, känner de varann".
Undrar om han tycker att även människan, inte bara växter och djur, ska evolutioneras i slutändan genom genteknik, jag undrar?


Några artiklar som Torbjörn Fagerström skrivit:
människan är bitvis ett fuskbyggetycker han mer eller mindre hånar Gud här, men eftersom han inte tror tycker han det är ok antar jag.

debatt om genmanipulerad mat med Fagerström i tv4

artiklar skrivna av Fagerström till försvar för gmo

den vantolkade genetiken


En intressant diskussion mellan Torbjörn Fagerström, Christer Sturmark och Tulliki Koivonen Bylund om Gud och tro, som inte har med gmo eller evolution att göra direkt, men som är ganska intressant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar