Jeremia 29:11: ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.”

tisdag 3 maj 2011

Illamående av Obama och Usama

Jag undrar om det är nån mer än jag som känner sig illamående av de höga gubbarnas o gummornas ondska.

Är det nån mer än jag som blir illamående och äcklad av att Obama, Hillary Clinton med flera tydligen såg hela avrättningsaktionen i real time från vita huset. Det är ondskefullt, oavsett hur ond Usama bin laden var.

Nedan ett citat från tidningen "the Hindu":
"Brennan strongly suggested a live video feed had been available -- SEALs customarily have video cameras attached to their helmets -- and the White House released a photo showing the commander in chief, Vice President Joe Biden and top aides staring intently at something outside the picture. The White House did not say what they were looking at."

Jag har ingen ömkan över Usama bin laden, men har börjat förstå att han bara var en del av ett äckligt ont spel.
Jag tror inte det var en slump att Usama bin laden avrättades nu, det var säkert väl planerat och förberett för ett särskilt syfte.
Usamas död annonserades på samma dag 1 maj som Adolf Hitlers dödsdag annonserades 1945, en slump kanske, men troligen inte..kpho.com/news

Jag tror knappast att Usa:s styrkor nyligen upptäckt var usama bodde, de har säkert vetat det sen lång tid, jag menar hur kan det komma sig att de pakistanska militärena inte reagerade på de amerikanska helikoptrarna o attacken om de inte redan hade blivit informerade och var i samförstånd med de amerikanska styrkorna?

Ett annat tänkvärt citat från tidningen:
"U.S. officials have not explained how they managed to secretly fly four helicopters across the Pakistan border to near the capital and into a military garrison city that was home to the country’s military academy. What’s more, it remained unclear how the SEAL team was able to conduct what was described as a 40-minute mission, including a fire fight and the explosives destruction of a helicopter, without the Pakistan military or police intervening."
hela artikeln från thehindu.com

Läste att i fredags morse gav Obama order om aktionen, precis innan han skulle åka och besöka tornadoförstörelsen i Alabama.
Det här kommer förstås att ge Obama en enorm skjuts igen i popularitet, som han desperat behöver.

Jag hörde också idag på nyhetsmorgon i tv 4 att hollywood redan (dagen efter!) planerar att göra en film om attacken mot Usama bin laden, och hela historien. Filmen var sedan tidigare planerad att börja produceras till sommaren med Kathryn Bigelow som regissör. En film med ett speciellt syfte att påverka människor såklart.
yahoonews om hollywoodplanerna

Hollywoodhöjdare och presidenten brukar träffas vid en middag en gång om året i vita huset.









Det vänder sig i magen på mej, om man inte inser att det är ett nätverk av ondska bland världens höjdare, så är man blind anser jag.
Eller så är det för hemskt och äckligt för att man ska vilja eller orka se det.
Man vill ju så gärna vara en del av världen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar